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Schlüssel

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Description:
This document describes the options for error analysis for VoIP configurations.


Procedures:
1) Check whether the SIP lines are registered with the provider:
1.1) Use the command ls /Status/Voice-Call-Manager/Line at the command line to output the status list of the configured SIP lines.
The most interesting columns here are Reg-status, Reg-state and Line-status.
In the interests of clarity, the following figure shows a Line table in WEBconfig.


2) Check whether SIP, analog and/or ISDN users are registered:
2.1) Use the command ls /Status/Voice-Call-Manager/User at the command line to output the status list of the configured SIP, analog and ISDN users.
In the interests of clarity, the following figure shows a User table in WEBconfig.


3) Check that calls are being routed to the correct lines:
3.1) Use the command ls /Status/Voice-Call-Manager/Calls at the command line to output the status list of all of the calls made.
The most interesting columns here are the From_Line and the Dest-Line. Here you can see which SIP line was used to route which internal user line (SIP, ANALOG or ISDN).
In the interests of clarity, the following figure shows a Call table in WEBconfig.


4) Perform traces for troubleshooting and analysis:
You can capture the following traces with the CLI command tr # <argument> to help with troubleshooting:
Erstellen Sie zur weiteren Analyse Traces im Fehlerfall mithilfe des Tools LANtracer. Die Vorgehensweise zum Erstellen von Traces mit einer vorgefertigten Trace-Konfiguration ist in diesem Knowledge Base Artikel beschrieben.
4.1 Probleme beim Telefonieren unter Verwendung des
4.1) Problems when making a call using the
SIP-ALG:
  • tr # error
  • tr # status
  • tr # firewall
  • tr # sip-alg
  • tr # sip-alg-packet
  • tr # ip-router
You can also output the following tables:
  • ls /Status/IP-Router/Connection-List
  • ls /Status/IP-Router/Establish-Table
  • ls /Status/Sip-Alg/Registrations
  • ls /Status/Sip-Alg/Calls
4.2) VoIP problems with an ISDN client:
  • tr # Callmanager
  • tr # D-channel-dump
  • tr # Q.931
  • tr # status
  • tr # error
  • tr # sip-packet
  • tr # PSTN-MNGMT
You can also output the following tables:
  • ls /Status/Call-Information
  • ls /Status/Connection
  • ls /Status/Voice-Call-Manager/Lines
  • ls /Status/Voice-Call-Manager/Calls
  • ls /Status/IP-Router/Connection-List
  • ls /Status/ISDN/Line/S0
  • ls /Status/ISDN/Framing/PCM-SYNC-SOURCE
  • ls /Status/ISDN/Framing/S0
  • ls /Status/ISDN/PCM-Switch/PCM-Connection
  • ls /Status/ISDN/Signaling/Layer-2/LAPD
  • ls /Status/ISDN/Signaling/Management/D-Info
  • ls /Status/ISDN/Signaling/Management/Error-Statistic
  • ls /Status/Info-Connection
  • ls /Status/Voice-Call-Manager/User
4.3) VoIP problems with an analog client:
  • tr # Callmanager
  • tr # D-channel-dump
  • tr # status
  • tr # error
  • tr # B-ANALOG
  • tr # DAA
  • tr # sip-packet
  • tr # SLIC
  • tr # Q.931

View file
nameSIP-ALG.lcg
height150


4.2 VoIP-Probleme mit einem ISDN- / Analog- / SIP-Client sowie sonstige Telefonie-Probleme (z.B. Rufaufbau oder abbrechende Gesprächen):

View file
nameVOIP-Probleme.lcg
height150


4.3 Erstellen eines Wireshark-Traces von der Internet-Verbindung und dem lokalen Netzwerk (zusätzlich erforderlich):
Bei den folgenden Problemen muss zusätzlich zu den Traces auf dem Router je ein Wireshark-Trace der Internet-Verbindung und des lokalen Netzwerks, in dem sich der SIP-Teilnehmer befindet, erstellt werden. Die Vorgehensweise ist in diesem Knowledge Base Artikel beschrieben.
  • Einseitige Sprachübertragung
  • Fehlende Sprachübertragung
Hinweis

Die Wireshark-Traces müssen mit dem Tool LCOScap erstellt werden, da hiermit die Latenzen geringer als bei einer Aufzeichnung per WEBconfig ausfallen!



5. Senden der Informationen an den LANCOM Support:

Sollte das Problem mithilfe der in diesem Artikel aufgeführten Schritte nicht gelöst werden können, wenden Sie sich bitte mit Angabe der folgenden Informationen an den LANCOM Support:

  • Informationen zum verwendeten Provider und Tarif
  • Uhrzeit, zu welcher der Fehler aufgetreten ist
  • Betroffene Rufnummern
  • Mit der beigefügten Trace-Konfiguration erstellter Trace vom Fehlerfall (*.lct Datei) 
  • Aktuelle Konfigurations-Datei des Routers (*.spf Datei)
  • Ggf. zusätzlicher Wireshark-Trace (siehe Schritt 4.3)
4.4) Problems when making a call (e.g. call establishment or disconnected calls):
  • tr # Callmanager
  • tr # D-channel-dump
  • tr # MEDIA
  • tr # MEDIA-CODECS
  • tr # MEDIA-PCM
  • tr # MEDIA-RT
  • tr # Q.931
  • tr # sip-packet

    If the captured traces are no help with troubleshooting, please send them along with a description of the fault for assessment by LANCOM support. In the case of VoIP, you should always record Wireshark (LCOSCAP) traces from the sending and receiving interfaces.


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