Versionen im Vergleich

Schlüssel

  • Diese Zeile wurde hinzugefügt.
  • Diese Zeile wurde entfernt.
  • Formatierung wurde geändert.

...

This article compares the features Hotspot and Hotspot Network (cloudCloud-managed Hotspot) and highlights the differences.

...

HotspotHotspot Network
Requires a router as Gateway in the LMC.No LANCOM router as Gateway in the LMC necessary. An access point can be used as a Hotspot Gateway too.
The Public Spot Option is activated on the device by the LMC temporarily.The Public Spot Option is activated on the device by the LMC temporarily (Exception access points with LCOS LX).
The SSID name and network name can be determined differently.The SSID name and network name canot be determined differently. The SSID name matches the entered network name.
The Public Spot websites are hosted in the Public Spot Gateway.The Public Spot websites are hosted in the LMC. 
The Public Spot login page URL can be changed in the device configuration (Device hostname).The Public Spot login page can be reached via the URL hotspot.lmc.de.
The Public Spot login page is invoked unencrypted via HTTP.The Public Spot login page is invoked encrypted via HTTPS.
Public Spot users are visible in the RADIUS user table of the router and can be deleted manually.

Public Spot users are not visible in the RADIUS user table of the router / access point.

Only authenticated users can be viewed

Angelegte Benutzer sind in den RADIUS-Benutzerkonten des Routers sichtbar und können manuell entfernt werden.

Angelegte Benutzer sind nicht in den RADIUS-Benutzerkonten des Routers / Access Points sichtbar.

Lediglich authentifizierte Benutzer können über die Konsole bzw. den LCOS-Menübaum in WEBconfig eingesehen (ls Status/Public-Spot/Station-Table) und gelöscht werden and also deleted (do Status/Public-spot/Delete-Station and Status/Public-spot/Cleanup-Table) .

Nach der Konfiguration keine dauerhafte Verbindung zur LMC erforderlich. Neue Benutzer können sich auch ohne Verbindung zur LMC am Public Spot anmelden.Setzt eine aktive Verbindung zur LMC voraus, da die Benutzer nur in der LMC angelegt werden. Ohne funktionierende Verbindung zur LMC können keine neuen Benutzer am Public Spot angemeldet werden. Für bereits angemeldete Benutzer gibt es keine Einschränkungen.
Erfolgreiche Einrichtung des Public Spot in der Gerätekonfiguration (LANconfig / WEBconfig und Detail-Konfiguration in der LMC) nachvollziehbar.Erfolgreiche Einrichtung des Public Spot nur in der LMC in dem Menü Standort → Geräte nachvollziehbar, wenn als Funktion die Rolle Hotspot-Gateway angezeigt wird.
Anmeldezeiten können in der Gerätekonfiguration angepasst werden.Anmeldezeiten können nicht angepasst werden (Endgeräte werden immer für 24 Stunden authentifiziert).

Wechsel vom "Hotspot" zum "Hotspot Netz":

Eine direkte Migration zwischen den beiden Hotspot-Features ist leider nicht möglich. Daher muss bei einem Wechsel ein neues Hotspot Netz mit einer von dem bisherigen Hotspot abweichenden SSID erstellt werden (SSID entspricht dem Netzwerk-Namen).

Wenn der alte Hotspot nicht mehr verwendet wird, können Sie das zugehörige Netzwerk aus der LMC löschen. Gehen Sie dazu wie folgt vor:

1. Wechseln Sie in der LANCOM Management Cloud in das Menü Netze und markieren das Netzwerk, welches für den alten Hotspot verwendet wurde. Klicken anschließend auf das "Punkte-Symbol" und wählen die Option Netz löschen aus.

Image Removed

2. Wechseln Sie in das Menü Geräte, markieren den Router, der als Public Spot Gateway fungiert und klicken auf das "Punkte-Symbol", um die erweiterten Einstellungen aufzurufen.

Image Removed

via the CLI or the LCOS menu tree in WEBconfig.

No permanent connection to the LMC is necessary after the configuration. New users are able to login to the Public Spot without a connection to the LMC.Requires an active connection to the LMC, as users are set up in the LMC only. Without a connection to the LMC no new users are able to login to the Public Spot. There is no restriction for users which are already authenticated.
The successful Public Spot configuration can be verified in the device configuration (LANconfig / WEBconfig and Detail configuration in the LMC).

The successful Public Spot configuration can only be verified in the LMC in the menu Sites → Devices.

  • Access Point (LCOS only): The role Hotspot-Gateway has to be displayed as Function  for the Hotspot network.
  • Router: The role Gateway has to be displayed as Function  for the Hotspot network.

The successful configuration can also be verified in the device configuration of LCOS devices (LANconfig / WEBconfig and detail configuration in the LMC), if an IP address from the Hotspot network is present on the device.  

Special case LCOS LX Access Points: The command show diag hotspot allows you to check if there are entries present in the IP tables.

Expiry times can be changed in the device configuration.Expiry times cannot be changed (end devices are always authenticated for 24 hours).



Switching from "Hotspot" to "Hotspot Network":

Unfortunately a migration between the two Hotspot features isn't possible. Therefore, in the event of a switch, a new Hotspot Network with an SSID deviating from the previous Hotspot installaton has to be created (SSID matches the network name).

When the old Hotspot isn't used anymore, the associated network can be deleted in the LMC. Proceed as follows:

1) In the LANCOM Management Cloud to go the menu Network and mark the network used for the old Hotspot. Click the "dots symbol" and select the option Delete networks.

Image Added

2) Go to the menu Devices, mark the router, which serves as the Public Spot Gateway and click the "dots symbol" to gain access to the extended settings.

Image Added

3) in the extended menu click Configuration roll out to transfer the changes to the device3. Klicken Sie in dem erweiterten Menü auf Konfiguration ausrollen, um die Änderungen auf das Gerät zu übertragen.

Image Modified